::hi everyone::

>>ni adalah kisah si c!nnonet yang x penah sempurna..
laugh tuk bende yang kelakar,yang wat hati kite menggelegak..
smile tuk bnde yg best yang wat kite sentiase senyum..
moyok tuk bnde yang x bes..yang wat kte moyok and moody..
ape2 pun ni la kisah ku..if anyone we're offended by my
words,a thousand apologize k..tp ni blog aku..aku punye pasal nk tulis ape k..sape2 yang tak suke,shuhhh!!..tapi spe yang ske welcome to my lyrics in my life..chill!!!

Tuesday, March 29, 2011

:: santau ::

cuace x mnentu..badan semakin letih,,
kepale makin pening,,hati pn nk pedih gak..
hmmm..
ape mrepek nih..


hari2 aku slalu pkir n takut kn bnde 1 nih..bkn mknenye ni je yg aku takut,,aku takut gak bnde laen,,tp tetibe tpkir lak bnde nih..
ape bnde tu???
sihir..bomoh..santau..

seyes,bnde tuh sgt menakutkan..sumtimes aku pkir ade lgi ke bnde2 cm ni zaman skang..dlu mmg la ade..zmn skang je cm caye ngn x..
yela,,org kn semakin moden skng,,minda semua da advanced..
da x de bnde2 karut cm tuh,,
upenye ade lg..
seyes aku takut..
kat mne2 je org leh wat kite..sumtimes we dont know their reason..
but,,kite yg jadi mangse..
mak aku dlu zmn mude die pn penah kne..teruk gak die dlu,,
smpai x leh nk mkn..jht kn org yg wat mak aku tuh..
kwn aku,,dear raa,,pn pnh kne kat ofis die sndri,,
die pn x sngke leh kne..
yela,org nk knekn die tuh,,org biase jek,,baekjek ngn die,,tp sbb kn jeles,,
bnde bruk smua snggup wat,,
kbetulan botol air yg slalu die buang air die tiap pagi,,aritu die x buang,,
 rupenye time tuh la die kne..sian die,,tp skang da ok..
mak aku pn ckp yg aku myb kne gak kot,,yelah bdn aku still cinnonet lagi..
tp umur da tua..hehe..
aku x sure la bnde tuh,,tp aku rse aku clean..hehe..

aku pnh ikut mak aku g brobat,,mse tuh ade permate hijrah wat 
sesi perubatan kat stadium..aku g je la..
rmai yg meracau dpn mate aku lps ustaz tuh bace ayat suci al-quran..
bkn meracau tipu2 tau,,tp btul pnye..
smpai jatuh dr kusi,,baring kat lntai,,,yela,,setan dlm bdn x leh trime ayat yg dibace kn..
kdg2 pkir sian kt org yg kne tuh kan..byk sgt ke dosa die wat kat ko..smpai snggup wat org terseksa cam tuh..
tu sume juz nk puaskn hati sndri...

ala,,kwn2 skeliling aku pn ade gak cm tuh..
klu x puas ati,,tgk org lebey skit dr kite,,trus pkir ke arah tuh,,arah nk santau org..
klu geram x dpt lepas kn,,siap bg msg ckp 

klu aku x dpt wat ko cre kasar,,
aku wat ko cr halus..
ish,,,aku sndri alami bnde nih..dr pengalamn kwn aku sndri..
ape la...cube la ko solat hajat ke pe ke..
ni x,,lg pecaye kt setan..
ish,,
even aku ade kat mne2 pn,,mmg aku sntiase be careful..
aku sgt mnjage semua nih..
if kat ofis aku pn,,aku slalu bjage-jage.
 even aku rapat ngn dorg pn,,kite x leh tau ape yg tersirat kan kat hatiorg,,sumtime kite ok je ngn die,,die lak x puas hati ngn kite..
biase la..
manusia kn..
so,,kat mne2 pn kite berade,,sntiase kne hati2..
dr mate pn leh wt kite terkena santau tau...
eii,,takut kdg2..
tp istighfar je byk2..
insyaallah semua ok..


penat gak bebel nih ek,,
hehe..x tau npe tibe2 je rse nk tulis psl bnde2 nih..


esk aku cuti,,nk g muadzam amik adeq..
so,,kne tdo,,nnti nk drive,,
till then..

Drag and drop me

0 comments:

Post a Comment

.:silent mode story and no ending:.

© 2011; Cinnonet | Designed by: Ilham Liyana | Powered by Blogger